fredag 8. desember 2017

Imponert over Gulating Vinterbro sin adventskalender..så langt i hvertfall (8 av 24 luker åpnet)

Jeg var i år så heldig at fruen hadde kjøpt denne kalenderen til meg.

Legg til bildetekst


Nå som en 3dje-del av lukene er åpnet, så må jeg si at jeg er ganske imponert over hva de har valgt ut av øl til denne. Jo jeg er nok mer enn snittet interessert i øl (og alle slags smaker generelt), så at jeg da med over 1000 innsjekkinger på Untappd, at jeg da ikke har smakt noen av de 8 første lukene før, synes jeg er ganske så overraskende. Okei, så kjøper jeg ikke så mye butikk øl lengre, men likevel..

De 8 ølene jeg har fått så langt:

Luke 1: Follo Blond - Sørøst Bryggeri (Blonde)
Luke 2: Solnedgang - Helland Og Hallan (Golden Ale)
Luke 3: Tyl - Skifjorden Bryggeri (Porter)
Luke 4: Ægirs Jul Julebrygg 2017 - Ægir Bryggeri (Old Ale)
Luke 5: JUICY IPA - Klokk & Co (Session IPA)
Luke 6: Sludd & Slaps -7 Fjell Bryggeri (Biere De Garde)
Luke 7: Qvart Ølkompani - Prancer's Toasted Christmas (Oatmeal Stout)
Luke 8: Follo - Vintereple (AppleAle)

Som man kan se ganske enkelt så er det en kjempefin miks av stiler pluss lokale og kvalitets craft beer bryggerier. Som sagt, så må noen hatt en (god) tanke bak valget av disse ølene.

Min favoritt så langt er helt klart den Juicy IPA fra Klokk & Co, et nytt Oslo Bryggeri. En session IPA som er perfekt som gressklipper øl en var sommerkveld, dette er noe jeg må prøve å brygge selv en gang. Knallgod!




Selv om min mening av ølene varierer fra 2,5 poeng til 4 (av 5 mulig på Untappd), så står kalenderen til en klar terningkast 6 så langt. Her er det lagt opp til at mottaker skal få teste ut mange forskjellige smaker både fra nær og veletablerte bryggerier, så om dette er en indikasjon på de siste 2 3dje-delene, så er det bare å glede seg til resten.

Jeg er imponert Gulating Vinterbro!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar