tirsdag 22. juli 2014

Ferien over, brygging i gang igjen + div

Da var ferien over for denne gang...den var like fort over i år som i fjor. Merkelige greier det der...

Var en tur"over dammen", nærmere bestemt i Florida (på kryss og tvers). Hadde håpet å få kjøpt inn masse bling og stæsj der borte, men det var veldig tydelig at Florida ikke var hjemmebryggerenes største stat i USA gitt. Kjiipe greier, men fikk i hvertfall testet MYE godt øl der borte, og da snakker jeg ikke om Bud, Miller og lignende. Var en tur innom World of Beers i Key West og smakte Stone - Oaked Arrogant Bastard. Full pott på Untappd. Må være det beste ølet jeg har smakt.



 Har fått kjøpt inn ingrediensene til å lage standard Arrogant Bastard som anntagelig blir mitt neste brygg (#18). Likte også veldig godt Rogue Oatmeal Stout som jeg også ga full pott på Untappd. Denne skal brygges om ikke lenge. Har opskriften på den også.



Men før Rogue'n så er det en egendesignet Milk/Sweet Stout som står for tur. Masse å gjøre fremover.

 Det klødde selvfølgelig veldig i bryggerfingre da jeg kom hjem. Det har vært en stund siden sist
på grunn av problemene med Brewsteren som jeg enda ikke har fått deler i fra Bryggeland til. Men det gikk en liten faen i meg og jeg bestemte med for ar jeg skulle fikse det selv...og det gikk greit det, så det har blitt brygging av en Kølsch. Skal få lagt opp litt bilder av det.

Har også jobbet med å lage om en god gammel 'Chest-Freezer' til en fermentation box. Foreløpig så bruker jeg Telldus til å styre temperaturen, men jeg stoler ikke 300% på den. Etter jeg hadde satt inn Kølchen, så plutselig var temperaturen i fryseren nede i minus 10 grader i noen minutter. Det bobler greit der, så gjæren overlevde, men jeg har kjøpt inn en STC-100 og litt stæsj til å lage en bedre løsning. Bilder kommer her også.

Mer kommer snart..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar