torsdag 31. juli 2014

Ikke helt fornøyd med Bryggeland + nye kraner til kegerator



Etter å ha gått og irritert meg over kundebahandlingen hos Bryggeland i lengre tid, så
har jeg nå biti  i det sure eplet.

For å spole litt tilbake nå hadde jeg et bazookafilter og krantilkobling til Brewsteren som
jeg i lengre tid har prøvd å bestille (alstå ikke garanti sak...selv om det etter min mening burde
gått på garantien), men som jeg etter flere uker med purringer fordi det ikke skjedde noe...gav opp. I stedet fikset selv med en Reodor Felgen løsning...som forsåvidt funker greit enda.

For 2 uker siden så røk den ene ledningen som går inn  sirkulasjonspumpen, etter å ha blitt
stadig tynnere og tynnere (flere tråder har røket)...og den ledningen som er igjen er også i ferd med
å ta kvelden. Helt klart en garanti sak.

Igjen så får jeg et svar i fra Bryggeland at dette høres riktig nok ut som en garantisak og at de
skal sjekke det opp....og så hører jeg ikke noe mer i fra de. Purrer opp, og får til slutt svar at de
ikke har noen pumpe, men skal høre med leverandøre om det finnes noen, evt. om den kan byttes
i en BB60 pumpe....som de får inn om noen uker...kansje..

Vel, BB60 pumpen ser mye bedre ut enn den orginale til Brewsteren, så nå bare bestilte jeg meg
en i fra Humle og Malt (645,-) , så får jeg heller få en ekstra i fra Bryggeland når de får inn en..en gang. Orker ikke irritere meg mer over kundebehandlingen der.
Beer Brew pumpe






Men ikke nok med det...hehe.
Har også bestilt meg nye kraner til kegeratoren. Var ikke helt fornøyd med de som fulgte med kegeratoren(noe no-name greier med skumkonntroll som ikke fungerte helt). Krombelagt kobber
er heller ikke optimalt.

Nei, homebrewing.org hadde de forholdsvis nye Perlick 650SS (Stainless Steel) på salg nå (kostet 69.99$ og på salg for 49.94$). Blir rundt 1650,- NOK for 3 stk. ink. frakt og MVA, men siden jeg ikke funnet noen som selger de i Norge enda, så da var det like greit å kjøpe de i fra US.

Har trua på at dette skal bli bra. Skal bli gøtt med skikkelig kvalitet.

Perlick 650SS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar