fredag 11. august 2017

Andre og siste brygg til et lag er tappet.

Da er andre og siste brygg til en bekjent sin kones sitt 40-års lag tappet over på flasker. Det første var en Mexican lager, som nå står til modning på 4 grader, mens denne er en Lervig Lucky Jack APA klone.

Planlagt OG skulle være på 1.046 men havnet på 1.047, mens FG var planlagt til 1.009 men havnet på 1.011. Helt innafor med andre ord. Blir på ca.4,8% denne.

Ved ca.11 grader dette, så korrigert blir det 1.011

Helt ufiltrert og helt fersk, så er denne enda bedre enn orginalt. Veldig krisp og fin, samtidig som malt og humle er deilig balansert. Blir nesten en mini IPA dette. Knallgod rett i fra gjæringskaret. Burde nok bli enda bedre med kullsyre og 2 uker med modning før de skal leveres.

Klar til tapping


Denne er faktisk så god at jeg fint kunne beholdt den...eller så kan jeg jo bare lage en til meg selv også ;-)
38 flasker til karbonering, og 1 til meg selv.

Er selvsagt spent på tilbakemeldinger på disse. Har jo litt prestasjonsangst, selv om min oppriktige mening er at denne er bedre enn originalen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar