onsdag 13. september 2017

Batch #84 - Min første surøl er tappet over på vin ballong

Da har surølen fått stå i 3 uker med primærgjæring i vanlig gjæringsfat, og så er det nå tappet over på en vin ballong som jeg egentlig ikke aner hvor gammel den er (husker den vagt i fra tidlig barndom) men som jeg arvet fra mine foreldre en gang.

Denne kaka har holdt seg slik i nesten 3 uker. Merkelig
Fikk kjøpt en ny gummipropp og jeg turte ikke bruke gjærlåsen av glass (virker litt skjør), men ellers så virket den 100% ren og klar etter en runde med PBW og Star San. Rimelig imponert over ballongen som garantert er over 40 år gammel.

Litt lys men fin farge.
OG gikk ned i fra 1.055 og fikk i første omgang en SG på 1.022. Nå skal den få stå mørkt i et kott under trappa i ca. 1 år, så får vi se hvordan den utvikler seg. Kommer tilbake med bilder underveis.




Morsomt med gammel vin ballong

Alt klart til 1 år i mørket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar