fredag 24. januar 2014

Har vært litt lite brygging i det siste...men..

Hverdag og jobb krever desverre sitt til tider, og noe særlig mer en 2 brygg til gjæring av gangen
er ikke helt enkelt å få til om dagen...MEN...gadgets og utstyr er det alltids litt tid til innimellom.

Så...et skikkelig gjær og lagringsskap må man ha:
Dette var en stund på tilbud hos Expert. Kostet 2.990,-, koster nå 3.999,-. Fremdeles et godt kjøp etter min mening .

WHIRLPOOL WBE3414W KOMBISKAP
187cm, 225l + 113l
Tanken er å få testet ut Telldus systemet mitt for å se om jeg kan få justert innvendig temp i kjøleskapet slik jeg ønsker...vi får se.

Har fått kjøpt inn litt større magnet til magnetrøreren. 5cm i stedet for 3cm som fulgte med. Spent på hvordan det vil fungere. Har også fått kjøpt inn Yeast Nutrition for å få enda bedre starter.

White Labs WLN1000


Så...rosinen i pølsa, eller kall det hva du vil. Sliter sånn med for mange brygg og for mange fulle flasker og få ledige tomme, så hva skal man gjøre. Kunne nok fortsatt å kjøpe flasker  i det uendelige, men nei...det måtte bli Cornelius fat! Mini fat sådan. Har gått for 2 stk 9 litere til å begynne med. Greie å håndtere og de erfaktisk mulig å frakte med seg rundt skulle det bli behov.

Selv om Bryggselv egentlig bare har ferdige sett for 19 liters fat, så atter en gang så yter de så god service, så jeg fikk de samme prosentene de har beregnet på 19 liter, på det settet jeg satte i sammen med 9 litere. I tillegg så klargjorde de alle slanger så det er bare og koble til alt hjemme. Ikke rart de har mange faste kunder :-)

Settet:
2 Stk nye Cornelius fat 9L
Ny Co2 flaske 2kg (full)
Ball-lock in kobling
Ball-lock ut kobling
Tappekran og tappeslange (komplett) med tynn slange som hindrer skumproblemer
Trykkslange
CO2 Regulator med 2 utganger
Co2 Regulator 3 bar med 2 utganger
Kan så vidt se begge utgangene nede til høyre i bildet



Kommer med mer info og bilder når jeg få testet det ut litt.


Men NU...skal det bli spennende å tappe brygg i helgen gitt. Både en Ruby Red og en Havrestout som skal på flasker og på fat...

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar