søndag 5. januar 2014

Tapping av Batch #5: Dette kan bli den beste så langt...

Selvsagt litt sent med juleøl nå, men for en som elsker juleøl så er det ikke noe som heter FOR sent, hehe.

For meg som enda ikke har noe øleskap så krevde gjæringen av denne litt kreativ tankegang ved hjelp
av en Tellstick Net, noen Nexa fjernbrytere og en oljeovn. Mer om dette senere, men dette gjorde at
jeg klarte å holde 8-12 grader i 3 uker helt fint. Ingen av de andre batchene har luktet så utrolig godt
ved flasking som denne i hvertfall.

Nå er det 2 uker med karbonering i romtemperatur først, og så er det 4-6 uker ved 0-4 grader...innen
den tid så er jeg nødt til å finne meg et øleskap på et eller annet vis. Vi får se.

Denne ølen har jeg i hvertfall utrolig trua på!

Etter 3 uker med gjæring ved 8-12 grader

Kullsort etter omstikking

37stk...mine beste så langt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar