onsdag 18. februar 2015

Tapping av batch #33 - The Missus Hoppy Summer v.3

Da var denne også klar for tapping.
Etter duften og litt tjuvsmaking å dømme, så har jeg fått til ganske bra det jeg var ute etter, nemlig
enda mer humle aroma og smak uten for mye bitterhet. I forhold til Nøgne Ø sin oginale, så har jeg gått ned endel på bitterhet for å få en litt mer avrundet smak. Forrige versjon var veldig god, men jeg hadde lyst på mer av den gode humlesmaken uten for mye bitterhet.

Så..i denne så ble tørrhumlingen økt i fra 24gram til 40. Ingen dramatikk, men humlearomaen var betydelig mer til stede ved tapping, så dette skal bli interessant når den er klar.

Men klar ja...klar som i klarhet var den ikke under tapping. Uvanlig uklar faktisk...ikke at de plager meg noe, men det var litt uvant. Velger å tro at det har mest med den økte tørrhumlingen å gjøre. Blir bra uansett.

Den gjæret i hvertfall godt ut. FG på 1.013, som var spot on det som var planlagt. Sånt kan jeg like.

24 stk. halvliters flasker og et 9liters fat ble det til slutt. Skal stort sett bare beholde fatet selv, og resten skal gis bort til venner og kjente for bedømming. Nå skal forhåpentligvis bare oppskriften bare fintunes så dette kansje noe jeg kunne vurdere å stille med i en konkuranse...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar