torsdag 7. april 2016

Tid for humleplanter igjen.

Snøen er borte og sola har begynt å varme..da er det på tide å se om humleplantene har overlevd vinteren.

Nå har jeg jukset litt da, for jeg satte inn 2 av de minste pottene for 2 uker siden i romtemperatur, og 3 av de mellomstore pottene i furtebua som holder 12-14 grader for 1 uke siden. De 4 store pottene blir bare stående ute.

Det er virkelig interessant å se hvor raskt disse plantene reagerer på lys og varme. I de minste pottene har den ene planten rukke å bli nesten 30cm stor allerede. Det tok bare en 2-3 dager i varmen før det kom skudd opp av jorden. Det er også interessant å se at plantene ikke har noen problemer med å overleve under en halvmeter med snø og helt bunnfrosset. Imponerende planter dette.

Uansett, det er tydelig aktivitet i alle pottene nå. Problemet er at jeg ikke lengre har kontroll på hva som er hva i pottene, unntatt de 4 store, hehe. Vet ikke om jeg kommer å gi bort noen av disse eller om jeg kommer til å ta nye skudd av de store. Vi får se om det er noe interesse der ute. Det var mange innom i fjor, men det er bare hyggelig å kunne dele.

Det er er ihvertfall hvordan det ser ut per i dag

2 av de store pottene:



 2 av de mellomste:





De små:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar