søndag 5. juni 2016

På besøk på Grunerløkka Mikrobryggfestival

Det er ikke så ofte jeg får tid eller mulighet til å dra på øl festivaler, men når sjansen endelig bød seg så var jeg ikke vanskelig å be.

Forholdsvis rolig når vi ankom.
Grunerløkka Mikrobryggfestival er en liten festival som kun er for Oslo bryggerier og følgende var der:
- Grünerløkka Brygghus
- Cervisiam
- St Hallvards
- Amundsen Bryggeri
- Oslo Brewing Co.
- Dronebrygg
- Schouskjelleren
- Oslo Mikrobryggeri
- Little Brother Brewery


Mye godt å velge i mellom
Hver at disse hadde med 4 brygg hver, så det var veldig klart på forhånd at her var ikke målet å få smakt på alt (endel av bryggene hadde jeg smakt tidligere også), men jeg kom meg igjennom følgende før jeg og kompisen som var med ble for sultne og dro videre:
 

- Cervisam Jungle Juice – IIPA med Nelson Sauvin – 8,5%
Kun 3 uker gammel. Supergod. Untappd: 5

- Little Brother - Daydreamer Smooth Ale
Syrlig, smooth og god. Untappd: 4,25

- Schouskjelleren - The Hindu-German Conspiracy
En hoppy lager som var krisp og clean. Untappd: 4,25

- St Hallvards - Hybrid
En litt pussig kombo. Untappd: 4

- Grünerløkka Brygghus - Irish Rock Porter
Den beste jeg smakte. Lagret på Jameson whisky tønner. Sjuuuukt god. Untappd: 5

- Cervisam - Salty Surprise
Joda, er salt den. Grei men ikke noe mer. Untappd: 3,5

- Schouskjelleren - Carolinas Creeper
God stout, men har smakt mange bedre. Untappd: 3,75


Kveldens beste - Irish Rock Porter
Grünerløkka Brygghus - Irish Rock Porter
Så alt i alt så var det mange bra smaker og det er trivelig å se at Oslo bryggeriene (nei ikke Oslo bryggeriet, Sagene!) har masse spennende på gang og generelt sett så synes jeg det er veldig høyt snitt på kvaliteten.

Det var mye ølprat over alt hvor man snudde seg.
Maten på stedet fristet ikke så veldig for vår del. Pølser og sånn er kansje greit nok for noen, men vi dro heller på Nighthawk Diner for noen skikkelige burgere. De må gjerne legge litt mer i dette rundt maten på festivalen til neste år...
Stadig tettere med folk.

Det spørs nok om denne festivalen ikke kommer til å måtte finne større lokaler neste år, for det ble rimelig trangt om plassen i lokalene der. Men det er vel et luksus problem. Jeg kommer ihvertfall gjerne tilbake til neste år!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar