torsdag 7. juli 2016

Batch #64 - Flat Six (IPA)

Endelig en IPA til tapping igjen. Har vært en liten stund siden sist nå.

Denne er basert på Stone sin Ruinatio versjon 1 (IPA) og versjon 2 (DIPA). Jeg har altså beholdt malt sammensetningen til versjon 1, og (deler av) humle sammensetningen til versjon 2, så dette blir en versjon 1,5 eller noe...men jeg har selvsagt endret litt også da. Tweaket litt her og der, men den største endringen er at jeg har byttet ut Centennial i andre tørrhumling med Simcoe. Hadde egentlig tenk Amarillo, men jeg hadde for lite på lager..jaja, blir neste gang det.

Før tapping. Grønn og fin
Det som er litt unikt med denne er at når første tørrhumling er ferdig etter 7 dager, så skal den tas ut og så skal neste tørrhumling få ligge i 7 nye dager. Det er vel unødvendig og si at denne luktet helt himmelsk når det skulle tappes. Her snakker vi skikkelig humle juice.
Litt bedre farge under tapping

Var spent på utgjæringen av denne. Hadde brukt Imperial sin Barbarian gjær for første gang, ogjeg slet litt med at gjæringen ikke kom skikkelig i gang. Men joda, den hadde gjæret til Spot On FG på 1.015, akkurat der jeg hadde planlagt. Forhåpentligvis så blir det litt sødme som balanserer bitterheten på 100-ish IBU.
Spot On FG

Tappet noe på flasker for å gi bort og få tilbakemeldinger på, og resten på fat. Denne skal nytes fersk!

Dagens resultat.
Denne er en jeg virkelig gleder meg til å teste ut gitt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar