søndag 17. juli 2016

Litt shopping på Systembolaget

I forbindelse med en ferieuke rundt på vestkysten av Sverige, så fikk jeg mulighet til å stikke innom Systembolaget (2 stk faktisk) i Gøteborg. Jeg hadde tidligere i sommer vært innom Systembolaget i Strømstad og var nå spent på forskjeller i utvalget.

For å si det først som sist så er det like store forskjeller på butikkene i Sverige som Vinmonopolet i Norge. Fra småpartiene som ble lansert 8nde juli så var det svært lite som kom til Strømstad, mens i Gøteborg så var det langt bedre utvalg.

Jeg for min del var mest ute etter å få tak i produktene i fra Stone Brewing ( ja jeg er en kjempestor fan av Stone), men også Founders og Brewdog. Spesielt så var det spennende å få smakt om Stone IPA, som er det første produktet i fra Stone fra den nye fabrikken i Tyskland, smaker like bra som når jeg smakte den i USA for 2 år siden.


Her er resultatet i fra shoppingen i Gøteborg



Jeg har fått testet nesten alle (ikke Old Guardian...enda) og her er hva jeg ga de på Untappd:


Founders - Devil Dancer (DIPA) - 4,5 av 5
BrewDog - Elvis Juice (DIPA) - 4 av 5
Stone - IPA (IPA) - 4,75 av 5
Stone - Pataskala Red X (IPA) - 5 av 5
Stone - Americano (Stout) - 5 av 5
Stone - Arrogant Bastard Ale (Strong Ale) - 5 av 5

Nå er selvsagt dette ikke noen fasit på hvor gode disse ølene er, men jeg mener at alle disse er sabla gode øl som jeg anbefaler alle å kjøpe hvis de får mulighet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar