søndag 1. desember 2013

Klarte ikke vente, bare måtte smake...

5 dager etter jeg flasket Fuellers ESPen så måtte jeg bare teste en.

Merk at dette var den absolutt siste flasken som ble tappet. Var bevisst å ta denne 
først da jeg så at det fulgte med noen gjærrester i tappingen av de 2 siste flaskene.

Merk også at jeg feil beregnet sukkerlaken litt. Ble tilsatt150 gram (100 gram brunt 
og 50 gram farin..en spesialkombo jeg skal teste mer  ;-)  ), men dette var regnet ut 
i fra at det skulle bli 25liter ferdig øl...men det ble bare 21 liter.

Uansett. Min forsøk på å være objektiv:
Lukt - Terningkast 5
Luktet godt at det er bitter. Luktet ikke noe gjær. Var klar over at det var gjærrester i bunnen av flaska og dette ble ikke med over i det første glasset som ble fyllt
 
Utseende - Terningkast 4 (foreløpig)
Ganske så riktig farge i forhold til orginalen. Kjempefint skum og 'lasing'. Cloudy men hadde ikke regnet med noe annet. Er spent på om de andre er likedan når de får en uke til.

Smak - Terningkast 5 (foreløpig)
Hva kan jeg si...min ærlige mening? Bedre enn orginalen! På grensen til terningkast 6. God og bitter men rundere i smaken.  Mer humlesmak. Kansje en tanke mye kullsyre. 

Skal bli spennende å smake igjen om en uke når den er tenkt å være ferdig. Kan ikje annet enn å si at jeg gleder meg. Dette var en høydare :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar