fredag 13. desember 2013

Tapping av Batch #3 : Denne ser lovende ut..

Min første ekstrakt, St. Peters - India Pale Ale er ferdig gjæret.
Den pluppet litt lengre i gjærlåsen enn beregnet, så jeg ventet til den hadde stoppet, og så
gav jeg den et par dager til.

Testet noe nytt. Ikke det at klart øl er så viktig for min del. Jeg synes det er bra at noen
bryggerier tør å selge øl med grums. Uansett, etter et tips i fra en bekjent, så satte jeg i
går ut gjærdunken i furtebua hvor den holdt 4 grader i et døgn.

Brygget var rimelig klart ved tapping. Lå et hardt fint lag med gjær på bunnen av gjærdunken
når jeg hadde tappet. Hmm...spennende.


Vel, nå står 38 flasker og godgjør seg, så skal det bli intressant å få testet disse når de er ferdige
2ndre juledag (blir vel noe tyvsmaking før dette regner jeg med..).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar