onsdag 4. desember 2013

Smakt: Hoppy Christmas IPA og Jule Avec

Har nå fått smakt to nye øl i fra polet og de var mildt sagt veldig forskjellige


Ugly Duck Brewing - Hoppy Christmas IPA

Utseende:
Terningkast 4 - Positivt med cloudy øl på polet men kjedelig farge.
Lukt:
Terningkast 3 - Veldig lite lukt selv om man lar skummet legge seg. Forventet mer her
Smak:
Terningkast 2. Huff, dette var ikke noe særlig. Ingenting med jul å gjøre dette. Veldig
Besk og bitter. Nedtur..



Berentsen - Jule Avec

Utseende :
Terningkast 6 :At den nesten er svart gir ikke noen ekstra poeng i seg selv, men skummet legger seg tykt og fint på toppen og har en inbydende brun farge som gir foventninger.
Lukt:
Terningkast 6: Selv gjennom tykt skum så er det massevis av lukter...jul..smaker den bare halvparten så godt som den lukter og ser ut..
Smak:
Terningkast...tam-tam-tam..6! : Herre...dette var..ja, himmelsk. For en drikke! Denne kan fint få meg til å bytte ut kaffi og Cognac etter julemiddagen. Fantastisk mange smaker, perfekt balanse mellom krydder, sødme og bitterhet. Laaang ettersmak av..tja, kaffe og sjokolade. Klarer jeg noengang å lage øl i nærheten av dette så skal jeg aldri mer klage på bryggingen min. Denne må jeg hamstre noen av...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar