tirsdag 4. mars 2014

Batch #10 satt til gjæring: 7Fjell - Vinter

Denne er jeg virkelig spent på!

Gahr Støre-Gahrsen sitt første bryggerkit under 7Fjell bryggeriet.
Jeg har desverre ikke fått smakt orginalen til denne, den bli utsolgt overalt i løpet av noen timer på spesial polene. Jeg fikk derimot bestilt kit'et i gjennom Vestbrygg.no for 399,-. De har egentlig ikke
noen webshop, men sender man de en mail og spør, så skal det ikke være noe problem. Raske til
og svare og til å få sendt.

7Fjell Vinter kit i fra Vestbrygg.no



Det fulgte kun med 1 rør WLP001 og siden estimert OG var 1069 så tok jeg ingen sjangser, så her
måtte en god gjærstarter til. 1, 5 liter med 1040 OG i bare 24 timer denne gangen. Var uansett 
enkelt å se at gjæren hadde flerdoblet seg så tror dette skal gå helt fint.
7,2kg malt...det ble jaggu fullt for Brewsteren

Intressant med en tre trinns mesk på denne. 63 grader i 20 min, 71 grader i 20 min og så 77 grader i 5 min. Har ikke testet dette før så her har jeg mye å lære tydeligvis.Jeg må nok trå til å få kjøpt meg denne boken også: Malt: A Practical Guide from Field to Brewhouse

90 min kok og 3 forskjellige humle typer...dette blir nok sneisent.
Lukter fantastisk. Blir ikke helt svart når man ser på resirk slangen

Skal akkurat være ferdig til hyttetur med gutta i fra gamlejobben, så jeg får vel ta med noen
ekstra flasker tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar