mandag 10. mars 2014

Batch #11 satt: En IPA med Nøgne Ø som base

Jeg har etterhvert begynnt å innse at det er noen begrensninger med Brewsteren, så jeg er spent/nervøs for dobbel bokk bryggingen som nærmer seg. Det kan virke som over 7kg
malt kan være problematisk med dette oppsettet

Det er en intressant diskusjon rundt dette hos Norbrygg gående:
Norbrygg Forum

Jeg var derfor litt ekstra påpasselig og fulgte ekstra nøye med resirkulasjonspumpen på
dette brygget som hadde 6,9kg malt.


Uansett, dette er en brygg som er spesielt laget for en guttetur til Tretten i slutten av mars,
så jeg tror bare dette navnet får: 13

Jeg har gått ut i fra Nøgne Ø sin oppskrift i boken - Øl i fra Hånd til Munn (anbefales på det sterkeste), men jeg har tilpasset den litt til min egen smak, så jeg vil ikke kalle den klone lengre.


God mengde med humle
Resirkulasjonspumpen funket som den skulle ved 6,9kg malt

Tapping med "filter"
Akvariepumpe og brusestein får det til å skumme godt i vørteren

*Oppdatering* Fullt liv i gjærlåsen 6 timer etter tapping. Virkelig aktiv gjær...hærlig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar