torsdag 25. september 2014

Blichmann BrewEasy Electric (240V)

Ser at flere nettbutikker i USA har begynt å legge ut disse på nettsidene sine nå.
Både Morebeer.com Greatfermentations.com og Highgravitybrew.com selger alle BrewEasy
 turnkey kits ( koplett men uten pumpe og kjøler).

Typiske priser ligger i fra ca.2000,- dollar for 5 gallon versjonen og opp til ca.2700 for 20 gallon versjonen. For min del så er det vel den minste, med en 7,5g mash tun og 10g kok, som er mest aktuell. Skulle derimot ønske at man kunne sette på en 10g mash tun i stedet slik at man kunne kjøre enda høyere gravity brygg. John Blichmann selv anntok at rundt 7,5-8kg malt var det meste man kunne kjøre på 5g systemet og for meg som liker best Imperials og Dobbels, så skulle jeg helst hatt mulighet opp til en 10kg i et 5gallon brygg.

Det blir spennende å se hvordan denne kommer til å bli priset her til lands og spesielt i forhold til Speidelen. Mistenker vel at BewEasy blir endel dyrere.

Jeg har sjekket med Bryggselv og Bryggeland flere ganger de siste ukene, men de har fremdeles
ingen formening om når de regner med å kunne tilby denne. De må visst bare vente til at Brouwland,
som er distributøren for Europa, skal få den inn.

I mellomtiden får jeg vel bare sitte og sikle på de amerikanske sidene:
http://morebeer.com/search?search=breweasy
http://shop.greatfermentations.com/product/blichmann-breweasy-electric/blichmann-breweasy
http://www.highgravitybrew.com/store/pc/showsearchresults.asp?pageStyle=H&resultCnt=100&keyword=breweasy&submit=Go

G2 versjonen av kjelene. Ser meget pent ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar