tirsdag 2. september 2014

Bare en liten rapport om hvordan det går med STC-1000 og første lager i fryseren (#21)

Har endelig fått testet første gjæring med STC-1000 og fryseren på en lager, batch #21, en
av flere juleøl som lages i år.

Siden denne skal gjæres på 8-10 grader, så valgte jeg å sette STC-1000 på 9 grader med en
delta (+/-) på 1 grad.

Og slik ser det ut etter en døgn med gjæring:

Veldig fornøyd med at den holder seg innenfor grensene. Mulig jeg kan sette ned deltaen noe, men foreløpig
så fungerer dette greit nok.


Hvis det er noen som lurer på hva jeg bruker til målingene, så dette en Telldus Tellstick Net som jeg også bruker til å styre lys og temperatur i huset.
TellStick Net - Awaken Your Gadgets
http://telldus.com/products/tellstick_net

I tillegg så har jeg kjøpt (en masse) trådløse temperaturmålere i fra Clas Ohlson som er kompatibel med
Telldus (bruker Nexa i fra Clas Ohlson til å styre lys).
Temperaturgiver/hygrometer
http://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver-hygrometer/Pr361797000


Så både føleren til STC-100 og temp måleren i fra Clas Ohlson er når tapet og isolert direkte på gjæringsbøtta i fryseren slik at de får de samme temperaturene. Fungerer som gull.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar