fredag 24. oktober 2014

Batch #24 - NØ Imperial Stout Tappet

Det er hektisk dager på jobb om dagen og alt for lite tid til å drive på med brygging (sukk), men
jeg har nå fått tappet den Nøgne Ø baserte Imperial Stouten min. Blir ikke noe klone akkurat men
det er egentlig helt greit.

OG - 1.092
FG - 1.030

Selv etter 14 dager med gjæring så fortsatte gravity å falle. 1.034, så 1.032, så til 1.030...skulle helst ha hatt den enda litt lengre ned, men den stoppet nå der. Var litt nervøs for at den kom til å bli for søt,men har tjuvsmakt litt på den, og tror denne kommer til å bli helt fantastisk.

Smaker av kaffevarianter, sjokolade og diverse mørke bær og den var faktisk ikke for søt selv om FG er såpass høy.

For en gangs skyld har flaskes jeg litt over halvparten, for denne har jeg tenkt til å prøve å lagre 6 måneder til 1 år. Vi får se. Blir spennende å teste noen flasker til våren, men fatet skal nok testes til jul tenker jeg.


Trodde egentlig den skulle vært enda mørkere.

Ikke så ofte i bruk lengre. 9l og flasker.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar