lørdag 25. oktober 2014

Nye deler til Brewsteren....lei av John Guest plastikk


Jeg har kun hatt Brewsteren i 1 år, men har alikevel i lengre tid gått og irritert meg over alle de
delene som er på utsiden av kjelen. Jeg synes det meste av dette holder for dårlig kvalitet rett og slett

Jeg tenker da spesielt på:
- Resirkuleringspumpen
- Motstrømskjøleren
- John Guest kraner og koblinger


Resirkuleringspumpen gikk i stykker, så der fikk jeg en Beer Brew 60 pumpe i stedet på garanti. Selv om det tok nesten en måned å få den så er jeg VELDIG mye mer fornøyd med denne. Anbefales!
Beer Brew Sirkulasjonspumpe

Motstrømskjøleren er, som flere andre har poengtert i denne tråden hos Norbrygg alt for dårlig. Avstanden mellom det indre og ytre røret er for lite, slik at kjølingen vil aldri bli spesielt god.Jeg har definitivt planer om å gjøre noe med dette, men da bør det gjøres noe med slanger og koblinger
først. Sannsynligvis så går jeg for denne i fra Bryggselv:
Motstrømskjøler kobber 4m

- John Guest kranene fungerer greit en stund, men selv med et godt rengjørings regime, så er min erfaring i hvertfall, at de bare blir tregere og tregere (er nok områder i kranene jeg ikke kommer til).
Det er disse her jeg tenker på:
Jeg er heller ikke spesielt imponer over selve koblingene. De er knotete, spesielt når de er varme. Nå vet jeg at det finnes et verktøy man kan bruke på disse, men jeg føler heller for å bytte ut alt som er av John Guest med....Quick Connects.


Så etter et tips i fra Anders Refsahl har jeg nå lagt inn en bestilling hos Ali Express, nærmere bestemt Feng Ci Eng. Prisene der er latterlig lave i forhold til hva de koster her på berget, selv om man tar med fortolling og frakt. For min del kom det på ca. 180$ + fortolling, men så er det en god del delers som er bestilt også da. Ulempen er at det tar litt tid å få de til Norge.

Spennende blir det uansett. Kommer tilbake med oppdatering så snart de er sendt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar