mandag 27. juli 2015

Batch #42 - The Missus Special for a Rainy Day v.3 tappet..

Dette er definitivt en av de beste ølene jeg lager, en Porter som er basert på Nøgne Ø sin, men som er justert litt etter egen gane. Versjon 3 har jeg bare økt litt på humlemengdene og med endret kverningsgrad av maltet og bruk av O2 i vørter så ville også OG og FG bli spot-on...trodde jeg.

Orginal - OG: 1.070   FG: 1.015

Versjon 1 - OG: 1.060   FG: 1.020
Versjon 2 - OG: 1.064   FG: 1.022
Versjon 3 - OG: 1.066   FG: 1.018

Jeg nærmer meg definitivt. men selv med nesten 3 uker gjæring og 20% overpitch av gjær (i følge Mr.Malty), så er det enda litt mer å gå på når det gjelder nøyaktighet. Skal se begynne å foreta temperatur målinger i mesken neste gang og ikke stole 100% på måleren på bryggerutstyret fremover for å se om det er mer å hente der. Jeg er i hvertfall innenfor det som for meg er godkjent, nemlig +/-0.004 gravity points.

Uansett så skal denne få modnes en måneds tid før det blir testing. Erfaringen i fra de forrige var at den ble veldig mye bedre da. Blir fin å ha utover høsten denne!

Etter omstikk.

Noen på flaske for å gi bort.

Tapper resten på fat.

Dagens fangst. Mangler etiketter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar