onsdag 29. juli 2015

Bare en liten humleplante oppdatering igjen...

Det er helt klart at humleplantene mine liker den norske sommeren med regn-regn, sol-sol og regn-regn. Spesielt Cascade planten har nå vokst langt forbi festet til hampetauet som er 7 meter (!) over bakken. Det har kommet noen gule blader innimellom også, sannsynligvis fordi det kan bli ganske så varmt i den syd-vest vendte veggen innimellom. Men plantene vannes ofte, så jeg er ikke veldig bekymret.

Nå har det også kommet mange av disse tverr-kvistene hvor selve humle konglene eventuelt kommer, så jeg har noen små forhåpninger om at jeg kansje kommer til å se noen allerede i år.

Jeg har også gått helt ut av tellingen på hvor mange stiklinger jeg har gitt bort (og det er selvsagt bare hyggelig å kunne dele videre), men enda så har jeg mange som er på vei i nye små potter. Er det noe som er virkelig artig med humleplanter så er det og se hvor lett og hvor mye det spirer og gror.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar