mandag 9. januar 2017

Batch #72 endelig tappet. En belgisk quad uten navn..

Denne trengte godt med tid for å gjære skikkelig ut, og hvem er jeg til å nekte den det?

Tydelige tegn på heftig gjæring
4 uker med gjæring og en ukes cold crash måtte til, men til gjengjeld så lukter å smaker den virkelig fantastisk allerede. Faktisk noe av det beste jeg har smakt og dette er rett i fra gjæringsbøtta, hmm..Bare synd at denne skal få stå kaldt et års tid før den er ferdig...jaja, det blir vel noen smaksprøver underveis...
Fin fin farge

Klar og fin etter cold crash
Den startet med en OG på 1084, noe som var mye lavere enn den tiltenkte på 1.096. Dette er igjen p.g.a dårlig avkok når Brewsteren brukes som kokekjele, men på den annen side så går det egentlig helt fint. FG ble på 1.018 noe som igjen skal tilsi en ABV på 9,3%, noe som jeg tror vil passe bra.
Noe restsødme er det, men ikke for mye. Tror det blir bra jeg.

57 flasker ble det hvor noen er flasket med anonym kork i tilfelle den blir så bra at jeg velger å melde meg på en eller annen flaske konkurranse...vi får se.


2 uker med karbonering, så er det lagring
Må bare finne på et godt navn til den nå da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar