onsdag 19. april 2017

Batch #77 brygget, en Westy 8 clone

Batch #77 ble brygget for en liten stund siden, men har ikke blitt hatt tid til å blogge om denne, så dette blir en litt kort blogg post.

Dette er en Westvleteren 8, nei ikke den berømte 12'eren, men lillebroren som en en belgisk dubbel. Kommer til å lage 12'eren igjen snart, men nå hadde jeg veldig lyst til å teste 8'eren som jeg er stor fan av originalen. Har fått 5 av 5 på Untappd av meg i hvertfall.

Litt vannjustering mot Chimay profilen
Fin resirk
Jeg har brukt Candy Syrup Inc sin oppskrift. Den eneste endringen er at jeg har brukt vanlig brunt sukker i stedet for Brun Fonce. Siden dette er vanskelig å få til her til lands så fikk DanSukker sin vanlige brunt sukker duge.

 Siden så mange mener (bl.a de som skrev Brew Like a Monk) mener at Chimay vannprofilen er perfekt for belgiske dark ales, så justerte jeg vannet mot dette i BruNWater


Nydelig farge
 Gikk litt over på OG, 1.072 mot estimert 1.069. Blir bra dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar