fredag 28. april 2017

Lite med blogging i det siste, men mye som skjer i bryggeriet... del 2 av 2


Her kommer del 2 av oppdateringene.



Humleplantene:

Det første året fikk jeg ganske bra med kongler, men i fjor var det heller lite.  Jeg anntar at problemet er at det blir for liten plass til røttene, selv i de store pottene jeg har brukt. Derfor var det på tide å få gjort om dette til et bed i stedet. Som sagt så gjort...og ikke mange dagene etterpå så begynte det å dukke opp nye spirer igjennom jorden. Håper og tror de vil trives bedre i år. Skal bare få på endel bark på toppen slik at jorden holder bedre på fuktigheten, så blir nok dette bra.

Før

..og etter

..og Cascade på vei opp.

Ny temp Regulator:

Med flere nye kjøleskap så trengs det nye regulatorer...i hvertfall enn så lenge. Jeg vurderer på sikt til å bruke Raspberry Pi til dette også, men siden jeg hadde nok deler liggende til å bygge en ny basert på STC-1000, så var dette en forholdsvis rask og enkel jobb å få til. Ikkeno hokus-pokus dette.

Eneste endring i fra den første jeg lagde er at jeg har lagt til en rød og en blå lampe, både for å lett kunne se hvor man skal plugge varme eller kulde, men også for å se hvilken som er den aktive (om noen).

Enkel og grei
Varme aktiv

Kjøling aktiv

Organisering av bryggerutstyr:

Etter å ha fjernet trancher bordet, så måtte jeg finne en annen måte å organisere bryggerutstyret på. Det enkleste kan ofte være det beste, og IKEA kasser er i hvertfall en løsning som fungerer for meg. En egen Brew Day kasse, en kasse til vannjustering, en til slanger, osv. osv.

For de som ikke har testet det, så anbefales det å bestille fra IKEA over nett. Hentet en 4kg pakke under 48 timer etter jeg hadde bestilt. 87,- i frakt er vel verdt å slippe turen til nærmeste IKEA som for meg er 40 kilometer unna.

Mangler dymo lapper, men ellers fint


En liten sneak peak til slutt:

Det er på høy tid, så snart skal det testes ut en øltype som skal gjæres i vin ballongen i over et år.
Mer om dette senere...

På tide å teste ut denne karen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar