tirsdag 6. mai 2014

Batch #15 The Missus Hoppy Summer laget

Brygg 3 av 3 til fruens sommerfest

En jeg har laget før men som er optimalisert litt.
Er basert på Nøgne Ø sin IPA, men på den forrige versjonen så kuttet jeg ned en god
del på bitterheten og økte malten. Denne gangen har jeg ikke rørt malten i fra min forrgie
oppskrift, men har økt humlen med 10% under kok (ikke rørt 60min) og 20% i tørhumlingen.

Tror denne skal bli enda bedre enn den forrige..og den forrige ga jeg en soleklar terningkast 6.

Fikk heldigvis tid til å lage starter til denne. Liker det best.

OG var betydelig lavere enn ved forrige brygg, noe som er litt merkelig egentlig.
.013 lavere er betydelig. Kan være at malten er malt forskjellig siden forrige gang (spesifiserer
at jeg bruker Brewester hver gang jeg bestiller hos Bryggselv men mistenker at ikke alle der
vet hvor grovt de skal male malten for denne).


Det blir endel humle i denne også gitt

Like leafs bedre enn pellets. Tetter seg ikke til under tapping

Vakkert syn og lukter himmels


Alle 3 bryggene til fruen står og godgjør seg. Et vakkert syn. Må jo bare bli bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar