tirsdag 6. mai 2014

Beer Brew tappetårn - Noen tanker

Bare noen foreløpige tanker rundt dette kjøpet. Kommer tilbake med mer når jeg har fått testet den mer.


Mangler
Her er det endel å sette fingeren på. Skruene som fester tappetårnet er av helt feil lengde, og
det fulgte kun med 2 stoppeskiver...til 4 skruer....merkelig. Hadde heldigvis noen kortere skruer selv.


Det fulgte ikke med noen slangeklemmer og Bryggeland i Oslo hadde ikke dette inne heller, så
da ble det en tur til Jernia for å kjøpe 9 stk. Greit nok, men dette kunne godt ha fulgt med synes jeg.

Det fulgte med 1 gass slange på ca.1,5 meter. Det er greit å kappe opp disse selv, men jeg skulle
gjerne sett at de var litt lengre enn 50cm pr. stk. ferdig kappet opp.

Kornelius fat og ball lock koblinger følger ikke med settet, så det er greit å vite om at det kommer en
ekstra kostnad på ca. 3.500,--ish i tillegg.


Mitt største issue, er at CO2 flasken som fulgte med satt sammen med CO2 regulatoren som også fulgte med, ikke passer i kegeratoren i DET HELE TATT. Her virker det som man bare har slengt med en CO2 flaske uten å tenke på at det skal passe. HELDIGVIS så hadde jeg en CO2 flaske i fra før med sidemonetering av regulator (i stedet for toppmontering på den som fulgte med), så jeg fikk
det til å passe alikevel. Til andre som skal kjøpe denne kegeratoren: Krev en annen CO2 flaske


Kvalitet
Selv om kjøleskapet kjøler og tårnet tapper, så virker kvaliteten lit bob-bob.
Kjøleskapet durer veldig. Temperatur regulatoren er jeg usikker på om virker
i det hele tatt, og det er bra det er drip-tray under kranene for det stopper ikke å
renne når man setter kranene tilbake til utgangspunktet. Den ene skruen som fast
den ene krana på CO2 reulatoren, løsner hele tiden...ikke helt bra, men tror ikke det
lekker CO2 i hvertfall

Temperatur
Det virker som uansett hva jeg setter temperatur regulatoren på, så holder kjøleskapet
1-2 grader...og det er rett og slett for kaldt.


Konklusjon
7.000,- er mye penger, men jeg er ikke sikker på om det ville blitt så mye rimeligere å
kjøpt det samme nytt men i deler. Men jeg synes kvaliteten er litt for dårlig i forhold til
prisen. Jeg har så vidt fått testet det med øl (står til forced carb der nå) og det fungerer som
det skal, men kranene renner litt vel mye etter man har stoppet tappingen. Foam Control ser ut
til å være en nyttig greie i hvertfall. Har fått plassert skapet pent på kjøkkenet, så WAF (Wife
Acceptance Factor) er grei så langt.

Tror jeg vil gi den en svak terningkast 4 så langt. Skal bli spennende og se når jeg har 3 fulle
19 liters fat i den og den er skikkelig i "drift".



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar