onsdag 9. september 2015

Bygging av HLT styringsboks

Da har jeg endelig fått nok deler til å starte på byggingen av min DIY styringsboks. Hvis noen synes at den minner mistenkelig på det som Electric Brewery (http://www.theelectricbrewery.com/) har gjort, så er dette på ingen måte tilfeldig. Jeg har ingen intensjoner om å finne opp kruttet på nytt.

Jeg kommer til å legge ut full innkjøpsliste når jeg er ferdig (jeg har ikke bestilt alle komponenter enda)

Dette er bare vakkert..men ikke noe for meg. Enda..

Min vri på konseptet er derimot at i stedet for å bygge atl inn i et sikringsskap, så bruker jeg heller elektronikk prosjektbokser i aluminium, hvor jeg kan utvide med 1 og 1 boks etterhvert som jeg velger å utvide konseptet. Ja jeg ser nok for meg at at jeg går for en 3 kjelers løsning på lengre sikt, men vi får se.

Jeg har brukt litt tid for å finne en godt løsning på dette. Det skal ikke være for høyt og ikke for dypt. Boksene bør kunne stables eller settes ved siden av hverandre, uten at det tar for mye plass.
Jeg endte opp med disse boksene som jeg tror vil fungere fint til mitt bruk:
SV1063 10"x3"x6" Full Aluminum Project Enclosure - 29.99$

SV1063-10-x3-x6-Full-Aluminum-Project-Enclosure-Instrument-Case-Electronic-Box
Boksen i midten

Tilsvarende, så har jeg brukt en god del tid på å kladde/skissere hvordan jeg skal legge opp den første boksen slik at layouten føles naturlig. Jeg anbefaler veldig å lage en 1-1 skisse på papir før man setter i gang. Det ble en god del endringer underveis for min del i hvertfall.Merk at den første boksen her er til HLT (Hot Liquor Tank) og ikke til mesk eller kok.  Jeg starter i denne enden fordi jeg kommer til å bruke Brewsteren en stund til.

Oppmåling på baksiden av frontplaten

Resultat etter bruk av 22mm hullpunch.

Resultat før hull til Sestos. Blå = Power, Gul = Element, Grønn = Pumpe


Mer kommer snart...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar