torsdag 3. september 2015

Mer deler og sneak peak av ny (gammel) resirk løsning

Det kommer stadig nye deler inn men enda så mangler jeg 6 forsendelser i fra Ebay og Alixpress...og mer kommer det nok til å bli etterhvert når jeg skal finpusse løsningene.

Jeg synes i hvertfall leveransene nå går MYE raskere enn tidligere. Mange av delene har kommet 1-2 uker etter bestilling mens når jeg bestilte i fjor så gikk det ofte 4-8 uker.


Deler, deler


Jeg driver også og prøver å forbedre resirkuleringen under mesk. Jeg fjernet jo alt av John Guest koblinger og slanger som følger med Brewsteren, og har nå gått for 1/2" koblinger og slanger i stedet. Siden jeg fjernet den gamle løsningen så har jeg til nå bare brukt en løs 1/2" silikonslange liggende løst på toppen av mesken. I det siste har jeg kjøpt et stekelokk i fra IKEA som jeg har lagt på toppen av mesken og har lagt slangen liggende løst på toppen av det igjen.


Det jeg har gjort nå, er at jeg har fått tak i 1/2" deler for å kunne lage en løsning lik den gamle John Guest løsningen. Dette kombinert med stekelokket tror jeg vil bli en enda bedre løsning på Brewsteren. På denne måte kan jeg ganske enkelt justere hastighet på resirkuleringen samtidig så fordelingen over mesken blir enda bedre. Jeg bruker 1/2" Quick Connects på alle slanger.

Har trua på dette.

Nåværende løsning
 
Kommende løsning (+ stekelokk)

Mangler bare litt gjengeteip

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar