tirsdag 2. februar 2016

Bug funnet..og rettet. Flere brygg på gang.

Da kom endelig de nye SSR'ene i posten.

Som skrevet i de forrige postene, så har jeg slitt litt med bl.a. en litt merkelig feil/bug.
Har ikke fått justert eller slått av kok via det nye styringsskapet, kun når jeg kutter strømmen helt.
Jeg mistenkte at det måtte være feil på den SSR'en som var koblet til PID'en som styrer kok. Bestilte
derfor 2 stk. nye 40 Amp SSR (var 25 Amp de som fulgte med PID'ene), ikke fordi jeg tror det skal være nødvendig, men de var så å si 0,- forskjell i fra 25A til 40A, så hvorfor ikke liksom.

Og først som sist...joda, med ny SSR så fungerte kok akkurat slik jeg ønsker. Ved nærmere inspeksjon så var det også non små bobler i klistremerket på den gamle 25A SSR'en, så det tyder
på at den har hatt noen problemer. 33,- NOK for en ny er ikke akkurat verdens undergang sånn økonomisk.
Den defekte gamle til høyre.

Siden dobbelbokk'ene til årets juleøl skal gjære i 5 uker (!) hver (gir disse godt med tid til å gjære ut mest mulig), så fant jeg ut at jeg måtte han noen brygg i mellom, så i dag var jeg ute opp shoppa litt råvarer....til ikke mindre enn 3 stk belgiske øl. Er virkelig i det belgiske hjørnet om dagen, så i tillegg til jubileumsølet (#50) som skal være klart til jul, så skal det nå brygges en Belgisk blond, en dubbel og en tripel. Trippelen er allerede brygget, mens de andre kommer til å følge fortløpende. Hærlig!

Vurderer også å bestille flytende kandis sirup i fra USA: http://www.candisyrup.com/products.html
De sender til Norge og for 12 stk 1lbs (0,45kg), så kommer det på 108$ ink. frakt, og da kan man
selv velge hvilke av de forskjellige man vil ha (f.eks. 4 stk D-180, 4 stk D-90 og 4 stk D-45...eller en annen kombo). Kommer tilbake med mer info rundt dette.


Ingredienser til belgisk blonde, dubbel og tripel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar