tirsdag 16. februar 2016

Litt status og oppdateringer

Siden det er litt rolig når det gjelder brygging om dagen så har jeg gjort litt oppdateringer på bloggen.


Først og fremst så har jeg oppdatert endel linker på siden her.
Under Linker -> Norske Leverandører så har jeg lagt til 12 stk. leverandører av utstyr som jeg ikke har hatt med tidligere. Det er nok fler som mangler, så det er bare å si i fra hvis du vet om noen.

Under Linker -> Bryggerier så har jeg lagt til 20+ bryggerier. Flest norske (som jeg synes er viktigst, men også noen fler amerikanske og belgiske. Jeg skal prøve å få inn mange flere, men jeg får ta det litt over en lang en.

Har også fått linket et nytt 7 Fjell øl: Møllaren Citrus Wheat Beer. Denne ligger under Oppskrifter -> 7 Fjell. Desverre så virker det som om 7 Fjell har fjernet alle bildene til ølene sine. Har sikkert noe med de nye reglene for reklame for øl å gjøre...jaja.



Ellers så har min belgiske trippel nå gjæret ferdig i primary karet. Klarte å holde temperatur fint rundt 23-24 grader i 2 uker, så den gjæret ned i fra 1.083 til 1.014. Blir et sterkt øl dette gitt, over 9%. Smaken så langt var fin og floral som den skal være, det som overasket meg derimot var at det var helt tydelige toner av pepper (!). Det skal bli intressant å se hvordan dette utvikler seg videre. Nå skal den få stå 4 uker i secondary gjæringskar på 11-12 grader, før det skal tilsettes litt gjærslurry igjen og tappes på flasker. Så blir det å vente 6 laaaaange måneder før det skal være klart....selv om det blir nok litt prøvesmaking innimellom...

Klar for secondary gjæring

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar