lørdag 23. november 2013

Smakt: St. Peters - Cream Stout

Siden jeg har planer om at Batch #3 skal bli en St. Peters - India Pale Ale,
så tenkte jeg at jeg kansje skulle sjekke ut hva som fantes på et Vinmonopol
jeg går forbi hver dag. Ok, de hadde kun en av St. Peters sine varianter og
desverre ikke IPA'en, så måtte det bli St. Peters - Cream Stout:

Lukt: Terningkast 4. Her lukter det godt med malt...men...litt lite lukt for et så mørkt øl etter min mening
Farge: Terningkast 5. Flott skum, ser mørk og innbydende ut
Smak: Terningkast 5. Smakte langt mer enn den luktet. Ikke så besk som man skulle tro ut i fra fargen men faktisk en kremete god smak. Friskere enn man skulle tro.

Totalt: En sterk 5'er. Et godt øl man ikke drikker mange av, men i stedet for kaffe og likør/konjakk e.l., tar jeg mer enn gjerne en av disse etter en bedre middag. Anbefales!

Et lite ps. Digger flasken (ikke helt rund, men oval). Må nesten ta var på den og teste en egen etikett på den ;-)




Hjemmesiden til St. Peters

Den koster 50,20 pr. 0,5l på Vinmonopolet:
St. Peters - Cream Stout

Info i fra Vinmonopolet:
  • Varenummer: 9610402
  • Varetype: Overgjæret
  • Produktutvalg: Basisutvalg
  • Butikkategori: Butikkategori 4
  • Karakteristikk: Fylde: Friskhet: Bitterhet:
  • Farge: Tett brunsvart.
  • Lukt: Tiltalende preg av mørkt og røstet malt, streif av sitrus, karamell og krydder.
  • Smak: Mørk og kremet, preg av mørkt malt og krydder, lang ettersmak.
  • Passer til: Lam og sau   Storfe   Småvilt og fugl  
  • Land/distrikt: England, Øvrige, Øvrige
  • Råstoff: Vann, malt (hvete, bygg), humle, gjær
  • Metode: Overgjæret, tradsjonell produksjonsprosess.
  • Innhold: Alkohol 6,50% Sukker: Ukjent Syre: Ukjent
  • Lagringsgrad:Drikkeklar nå, men kan også lagres
  • Produsent: St. Peters Brewery
  • Grossist: Interbev AS
  • Distributør: SKANLOG VSD AS
  • Emballasjetype: Engangsflasker av glass
  • Korktype: Crown Cap

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar