onsdag 27. mai 2015

Humleoppdatering og avleggere

Humleplantene vokser jevnt og trutt om dagen, og den største er nå omtrent 3 meter høy.
Vokser mye om dagen.

Den eneste som holder igjen litt er Kent Goldings planten, men det begynner endelig å skje saker og ting under jorden på den også. Litt mer lys og varme nå, så er nok den klar til og pottes om snart.

Kent Goldings. Litt tregere start enn de andre.

På humleplantene som vokser opp så lar jeg kun 3-4 stiklinger per plante vokse langs tauene. Resten klipper jeg av og setter jeg i vann til det dannes røtter, hvor jeg da planter de i potter. Disse kommer jeg til å gi bort til de som vil ha. Har allerede gitt bort 1 Chinook og 1 Challenger som var 15-20 cm.

Jeg har for øyeblikket 2 stk Challenger som er klare til å hentes i Drøbak hvis det er interesse. Bare ta kontakt (skal selvsagt ikke ha noe for de..).
Challenger klar til å gis bort

Hvis noen har avleggere av Nelson Sauvin, Simcoe eller Amarillo, så er jeg veldig interessert i disse :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar