mandag 22. juni 2015

Batch #41 - Late Sommerdager....første utedørs brygg

Det var jammen på tide å få brygget ute engang, så hvilket bedre brygg å teste det ut på enn brygget jeg har valgt å kalle Late Sommerdager, et lyst og lett gressklipperøl med kølsh gjær. Ikke så spennende øl i utgangspunktet, men denne er godt utenfor standard med mye malt..som da også gjør at alhoholprosenten blir høyere en standard for en Cream Ale. Skal bli spennende å se hva dette gjør med smaken til slutt.

Med enstegs mesk på 90 minutter og 90 minutter kok med kun 2 humletilsetninger, så ble dette en ganske lat sommerdag, passende til dette ølet. Det var rett og slett ganske behagelig å sitte ute ved siden av.

Det eneste som var av litt småtrøbbel, var at Brewsteren sliter med skikkelig kok, kansje enda litt mer enn ellers når jeg stod ute. Jeg gikk også litt over beregnet OG. Skulle hatt 1.062 men havnet på 1.068, og her bør jeg nok har klar en liter eller to med kokt og avkjølt vann som jeg kan ha i til slutt for å få ned OG litt.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar