mandag 17. november 2014

Batch #28 - NØ Imperial Brown Ale klone

Har veldig sans for orginalen, så denne er også en batch jeg har gledet meg til å teste ut selv.

Lagde en god starter på 1.4l som stod i drøyt 24 timer. Ble pitchet aktiv og uten dektantering.

7kg malt er som alltid litt i overkant for Brewsteren, men jeg har nå mye bedre kontroll på effektiviteten, så 650g DME kompenserer for dette. OG ble til slutt på 1.080 mot 1.079 i følge oppskriften. Er veldig fornøyd med dette.

Chinook FWH ved 90 min, East Kent Goldings ved 10 min og Columbus ved 1min ga en himmelsk duft.

Måtte kjøle vørteren i noen timer for å få den ned til 18 grader. Ble så pitchet og står nå og koser seg ved 19 grader.

Ellers ikke mye spennende som skjedde. Gleder meg bare til resultatet


7kg malt og 3 humletilsetninger og 007

9 min etter det Brewsteren kaller start på kok så er det endelig antydning til hotbreak

29 grader ut av kjøleren, sukk...snart ferdig med denne.

Ikke like klar vørter denne gangen

Før oksygen og pitching av gjær



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar