onsdag 12. november 2014

Bestille rhizomer til humleplanter i fra England

Har planer om å teste planting av humleplanter til våren, og har hørt mye positivt om Willingham Nurseries i England. Vet også at det har vært noe uenighet/problemer med Mattilsynet her i Norge, så når jeg nå fikk varsel om at Willingham hadde begynt å få inn nye rhizomer nå, så tok jeg raskt og testet en bestilling.

Problemet er at Norge ikke ligger i listen man kan velge over land hvor det kan sendes til....hmm...

Sjekket på vilkår siden:
http://www.willingham-nurseries.co.uk/terms.html
Joda der står Norge blant land de sender til.

Jeg sendte en mail til mail til Mike hos Willingham, og her var svaret jeg fikk etter 15 min(!):
"Norway requires a health certificate - we usually arrange shipments to Norway after Christmas.
Regards
Mike"

Så sånn er det. Får bare prøve igjen rundt nyttår.
Tror det blir følgende:
- Cascade
- Chinook
- Kent Golding
- Northern Brewer

Gleder meg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar