tirsdag 25. november 2014

Bruke Brewsteren til Sous Vide?

Tja, hvorfor ikke teste?
Selv om kok ikke er Brewsterens sterkeste side, så er den god til å holde jevn temp på mesk, så
en 600 grams entrecote som trenger 57 grader i et par 3 timer burde vel kunne funke fint??

Joda, for å røpe det først som sist så ble dette utrooooolig mørt og fint.

Det er nok et par ting som jeg kommer til å gjøre anderledes neste gang:
- Jeg tok bare pakken som allerede var vakumpakket og bare la den oppi.
Nest gang pakker jeg den ut først og gir den litt ferskkvernet salt og pepper før jeg pakker den inn på nytt.
- Jeg kjørte på neste maks (90%) varme i stekepanna i noen minutter for å få en fin skorpe. Neste gang kjører jeg den på 80% i et par minutter til i stedet.


Litt dumt er det også at Brewsteren har maks 120 min på nedtellingen (kan også settes til uendelig), men det var bare å sette på alarm på mobilen, og så var det bare og sette på en time til.

Jeg kjørte selvsagt en runde med vask og Starsan i Brewsteren etter at jeg var ferdig...tar ingen sjanser.

Uansett, dette skal prøves ut videre for det gav bokstavelig talt mersmak!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar