lørdag 19. desember 2015

It is alive!!!...men ikke helt ferdig..

Endelig!

Endelig begynner jeg å se enden på byggingen av styreskapet. Det har vært adskillig mer jobb en først tenkt, men nå har jeg i hvertfall fått strøm inn i skapet.
Endelig fått hektet på døra igjen

- Hovedtrøm inn og lampe + bryter fungerer ok
- Sikringsboks og fordelere på plass
- Strøm til wattmetere og spoler til wattmålingen på plass
- Strøm til PID'er og styrestrøm til SSR på plass
- Strøm i fra SSR til element kontakter på plass
Prøver å holde orden på alle kabler

I hovedtrekk er det følgende som gjenstår:
- Koble til element lampene på kontaktene til elementene
- Koble til temp sensor kablene til kontaktene
- Litt mer opprydding i kabling

Så det er i hvertfall en ende på galskapen..håper jeg.
Med strøm på

Så er det store spørsmålet hva jeg gjør med pumper og pumpe brytere og lys.
Jeg kjøpte jo 2 stk billige i fra alixpress, men når jeg fikk de så viste deg seg at
de kun var for vann og ikke væske som det stod på websiden. Jeg har ikke testet de
med vørter enda, så jeg vil nok gjøre det uansett, men....jeg tror ikke jeg kobler de
til styreskapet før jeg vet om det vil virke. De er nemlig på 12-24 volt, mens lampene
i skapet er på 230 volt. De må derfor byttes ut hvis jeg skal beholde pumpene.
Går jeg derimot for nye 230 volts pumper så kan jeg beholde styreskapet slik det er....

Flere oppdateringer kommer




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar