torsdag 17. desember 2015

Tappet #51 Paleo Sunset (West Coast Amber)

Da var denne klar for tapping også.

Fantastisk aroma og farge...og helt glassklar allerede.
Den jobbet seg ned en FG på 1.018 (i fra 1.063), så med den alternative ABV kalkulatoren
til Brewers Friend så skulle det tilsi ca. 6,2%. Er fornøyd med at den kom helt ned dit selv
om O2 flasken min var tom ved pitching av gjæren.
Klar og fin
Har rutine på å overføre til secondary før tapping

Fikk også testet de nye korkene med logo på noen flasker, og inntrykket jeg fikk av kvaliteten
viste seg og stemme veldig bra. Ingen flassing under korking i det hele tatt og korkene satt
veldig fint på plass. Det blir flere bestillinger i fra korker.no.

Noen flasker og resten på fat
De nye korkene
Jeg brukte også Brewers Clarex på denne batchen så om noen uker så skal naboen min få teste
om dette fungerer og det er mindre enn 10-20ppm med gluten i ølet. Spennende i seg selv det,
men også om jeg kan få han til å drikke noe annet en pils, hehe.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar