onsdag 23. desember 2015

Tapping av #52 - Queen Takes Bishop v.2 og en riktig god jul.

Da var versjon 2 av den som jeg anser som en av mine beste øl klar til tapping. Forskjellen i fra den første versjonen er at jeg har økt tørrhumlingen med 10% pluss at jeg har brukt litt Cascade i fra egen hage.

Ikke klar, men med så mye tørrhumling...

Versjon 1 hadde en OG på 1.080 og FG på 1.016
Versjon 2 hadde en OG på 1.083 og FG på 1.016

Grei FG
Temmelig likt med andre ord. Det lover godt for å få den samme gode smaken. Kansje enda litt bedre?
Gleder meg til å smake på denne...og så gleder jeg til å smake skikkelig på årets hjemmebryggede juleøl som ble brygget i mars og april i år. Har fått godt med tid til å godtgjøre seg. Neste juls juleøl skal enten brygges i romjula eller rett over nyttår, så disse skal få ende litt lengre tid på seg. Disse 9%+ undergjærede ølene har bare godt av det.
Ferdig tappet
Det ble noen flasker som jeg har tenkt å gi bort til venner og kjente for å få en dom på hva de synes.


Jeg har også klargjort noen hjemmebryggede julegaver som jeg håper faller i smak.

Julegaver

Uansett så vil jeg bare få ønske alle en riktig god og fredfull jul. Nå skal tiden bare nytes i sammen med familien for min del, så får jeg heller tenke på videre brygg og ferdigstillelse av bryggeri litt innimellom.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar