søndag 20. desember 2015

På besøk hos Refsahl Kompaktbryggeri

I en tråd som ble startet i For oss som brygger selv gruppen på Facebook, så ble det sjekket om noen var intressert i å være med på et innkjøp av humle i fra Ukraina. Andaers Refsahl og jeg var blant de som hang oss på dette.

Prisen havner på ca.400,- for 2 kilo, noe som blir veldig rimelig i forhold til det som kjøpes i bryggerbutikkene. På fredag fikk jeg hentet humlen vår. Anders og jeg tenkte at vi skulle ta en kilo hver, så i dag møttes vi for å få delt dette og pakket det om i 100 grams pakker.

Det ble et skikkelig juleverksted for bryggere med pakking av humle og bytting av hjemmebrygg.
"juleverksted"

Jeg gleder meg til å teste ut humlen. Den lukter som en Noble humle, og med 5,2% Alfa så tenkte jeg å starte med en Munic dunkel og teste ut humlen på. Anders og jeg pratet også litt om å kansje lage en collaboration lager..vi får se.


Humle i fra Ukraina og øl i fra Refsahl Kompaktbryggeri

Jeg gleder meg også teste ut mer av ølen i fra Refsahl Kompaktbryggeri. Den regjerende Østfold mesteren kan sine saker. Anbefaler veldig å teste ut den ølen som Anders vant Østfoldmesterskapet med og fikk brygget hos EGO Brygghus. Et nydelig øl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar