lørdag 31. oktober 2015

En liten oppdatering på #49 - Møkkamann

Bare en liten oppdatering, for her har det vært liv gitt.

Det startet i gjærlåsen etter 15 min, etter 12 timer så var det tomt for vann/Star San i gjærlåsen og etter 15 timer så ringte fruen meg på jobber og sa at nå freste det i gjæringsbøtta. Det var ikke fleip, for det var så mye trykk i gjæringsbøtta at det skummet ut på alle sider av bøtta og i gjæringslåsen.

Det eneste jeg kunne be henne gjøre inntill jeg kom hjem, var å slippe ut litt trykk i ny og ne.

Da jeg kom hjem fikk jeg satt på en blow off tube, men man kan jo se på bildet hvordan det gikk også. Det har blåst mer eller mindre konstant hele kvelden, og hvis jeg prøver å ta av blow off tuben for å sjekke hvordan det står til så, jeg fleiper ikke, spruter det skum ut.

Jeg har ikke vært borti tilsvarende, så det skal bli spennende å se hvordan dette går.

En aktiv rakkar. Så vidt lokket holder, t.o.m. vannet med Star San er helt svart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar