tirsdag 13. oktober 2015

En liten 'sneak peak' - litt lite blogging, men desto mer som skjer..

Det er litt hektiske dager om dagen og de blir litt for lite tid til alt, deriblandt bloggingen...men det betyr absolutt ikke at det ikke skjer noe, tvert i mot.

Oppussing/renovering av vaske og bryggerom er nok det mest tydlige, og selv om jeg har satt bort mesteparten av jobben så går det omtrent ikke en eneste time uten at jeg må fortelle de hva de skal gjøre eller at det hagler med spørsmål. Føler at det burde være en enkel jobb, men sånn er det vel når man skal ha inn både flisleggere, rørleggere og elektrikere samtidig...jaja, det blir nok sneisent, og det skal bli deilig å få en litt mer permanent plass å brygge på.

Ellers så er det mye innkjøp av deler...og deler..og deler, for å få det nye brygger oppsettet slik jeg vil ha det. Jeg har innsett at jeg ikke vil få plass til en 3 kjelers løsning uansett hvordan jeg snur og vender på det, så jeg har måttet inngå endel kompromiss. Tanken var derfor at jeg egentlig skulle går for en Blichmann Breweasy no sparge-aktig løsning, men nå har jeg landet på en løsning som jeg føler er et sted midt i mellom: 2 kjeler og RIMS (Recirculating Infusion Mash System). Jeg skal komme mer inn på det tekniske ved en senere blogpost, men dette også håper og tror jeg skal bli veldig bra med mer kontroll på hele bryggingen.

Jeg driver stadig og bestiller mer deler til kontrollboksen til dette også, men her må jeg snart starte på nytt tror jeg. Boksen jeg har blir rett og slett for liten, så jeg tror jeg bør finne meg et lite sikringsskap eller noe tilsvarende. Det blir rett og slett ikke plass til alt jeg vil ha inn. Det vil ikke holde med en tilsvarende boks til engang...what to do...

Uansett, en liten "sneak peak of things to come..":
Tar tid, men blir nok bra

Bling-Bling..

...og mer bling (RIMS).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar